Vad är Gerilla Mindset?

Det är den där inre rösten som viskar: “Skitsamma vad som är rätt enligt boken—vad funkar nu?”

Stora företag tänker: "Vi behöver en strategi, ett team, en budget på 500 000 kr"

Du tänker: “Vad kan jag testa imorgon som kostar noll men kan ge mig en kund?”

Här är skillnaden i praktiken:

Stora företag: Betalar 200 000 kr för marknadsundersökning

Du: Ringer 10 potentiella kunder och frågar vad de vill ha

Stora företag: Lanserar perfekt hemsida efter 24 månaders utveckling

Du: Sätter upp en enkel landingssida på en timme och börjar sälja innan lunch

Stora företag: Kör generiska annonser till "alla som kan vara intresserade"

Du: Skickar personliga meddelanden till 20 specifika personer som verkligen behöver din hjälp.

Riktiga exempel från verkligheten

Stefan skrev ett kontroversiellt LinkedIn-inlägg som stack ut från mängden – och fick 35 nya leads på bara två dagar.

Lena tog fram en enkel checklista som hon delade med sitt nätverk. Mindre än en vecka senare hade hon fått 50 nya leads.

Kristian skickade ett kort och rakt mail där han satte fingret på ett problem han visste att många av hans kunder brottades med. Resultat? Telefonen ringde oavbrutet i över en vecka.

 

Din Gerilla-utmaning:

Sluta planera. Börja göra.

Välj EN av dessa:

  • Ring den personen du velat kontakta i månader men "inte haft tid"

  • Skriv ett personligt meddelande till någon vars företag du följt och erbjud konkret hjälp

  • Gå till ett lokalt företagsmöte och prata med 5 personer istället för att "nätverka strategiskt"

Stora företag kommer fortfarande att diskutera strategi när du redan har fått din första nya kund.

Det är skillnaden mellan ett stort företag och en småföretagare med ett Gerilla Mindset.

 

24 juni 2025

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)